Ø Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlık hizmetleri ve koruyucu sağlık hizmeti alma.
Ø Irk, inanç, renk, ulusal köken, dil, soy, din, cinsiyet, cinsel eğilim, medeni durum, yaş, sakatlık, sağlık güvencesi, ekonomik ve sosyal durum, ayrımı yapılmadan tıbbi bakım ve tedavi hizmeti alma
Ø Tıbbi etik kurallar, uluslararası kalite standartları, teknoloji, konfor ve insan ilişkileri açısından tatmin edici seviyede hizmet alma.
Ø Hizmetlerde öncelik hakkının yasa ve tıbbi kriterlere dayalı, objektif olarak verildiğini bilme.
Ø Hizmet aldığım kişilerin isimlerini, kimliklerini ve mesleki unvanlarını bilme.
Ø Sağlık durumum, uygulanacak tıbbi işlemler, işlemlerin faydaları ve sakıncaları, hastalığımın seyri ve alternatif tedavi seçeneklerine yönelik anlayacağım şekilde bilgi isteme.
Ø Hizmet sürecime yönelik Medipol Sağlık Grubu ile diğer sağlık ya da eğitim kurumları arasındaki ilişkiyi bilme.
Ø Kanunların izin verdiği ölçüde tıbbi kayıtlarımı inceleme ve gerekli hallerde düzeltilmesini isteme.
Ø Değerlerime, inançlarıma, yaşam felsefeme saygılı, ruhi durumuma uygun nazik bir ifade ile bilgi alma.
Ø Üniversite Hastane'sinde olduğumu ve bazı sağlık hizmeti sunucularının eğitildiği bilme.
Ø Tıbbi belgelerim, ödeme kaynağım ve tüm iletişim bilgilerimin kanun ile müsaade edilen haller dışında ölümden sonra bile gizli tutulmasını isteme.
Ø Sağlık Bakanlığı'nın, benim ya da yasal temsilcimin onayı olmaksızın araştırma veya eğitim amaçlı tıbbi müdahale yapılmayacağını, araştırmaya katıldığımda yine rızam alınarak ismimin açıklanacağını bilme.
Ø Acil durumlar dışında ve kanunda belirtilen usullere göre her türlü teşhis yöntemi ve tedaviye başlanmadan önce onay verme.
Ø İsteklerimi dile getiremez hale geldiğimde önceden belirlediğim organ, doku nakli vericisi olma gibi taleplerimin yasa ve yönetmeliklere uygun olarak yerine getirileceğini bilme.
Ø Şikâyet, teşekkür ya da önerilerimi bildirme, yasal haklarım saklı kalmak üzere şikâyetimin gözden geçirilmesi, sonuçlandırılması ve sonucuna yönelik bilgilendirilme.
Ø Tedavim sırasında fiziksel, manevi veya psikolojik zarar görürsem tazminat alma.
Hasta Olarak Ben ve Benim Yasal Temsilcimin Sahip Olduğu Sorumluluklar
Ø Mevcut şikâyetlerim, geçirdiğim hastalıklar, uygulanan tedaviler, kullandığım ilaçlar ve sağlığım ile ilgili diğer tüm bilgileri zamanında ve doğru olarak bildirme.
Ø Tedavi süreci boyunca beklenmeyen değişiklikleri, oluşabilecek uyumsuzlukları hekimim ve diğer sağlık çalışanlarına bildirme.
Ø Bakım ve tedavime en geniş ölçüde katılma, her konuda tüm çalışanlarla işbirliği içinde olma.
Ø Yapılacak işlemler, tedavi, ilaçlar ile ilgili tavsiyeler ve benden beklenenleri anlamadığımda mutlaka sorma, uygulamam söz konusu olamayacaksa hekimim ve diğer sağlık çalışanına bu durumu bildirme.